zondag 18 oktober 2009

THE FINAL COMPILATION

Aangezien ik over het optreden van Fleetwood Mac weinig zinnigs te vertellen heb (behalve dat het vroeger (klik!) waarschijnlijk veel en veel beter was) en aangezien ik weinig inspiratie heb voor Interessante Posts, een klein en misschien ook wel een beetje weird muzikaal intermezzo.

Een mens kan het nooit druk genoeg hebben. Daarom ben ik – tussen het taken maken, broeken slijten op schoolbanken & aan de andere kant van de schoolbanken staan – voor een tweede keer begonnen aan een compilatie vol fantastische Arabische muziek. De eerste keer is alles in laatste instantie tussen de plooien van mijn harde schijf verdwenen toen Windows besloot om ermee op te houden. Waarvoor nogmaals dank, beste Bill (klik!) .

Gelukkig is compilaties bijeen knutselen zowat de leukste bezigheid op de planeet Aarde, en daarvoor geef ik graag mijn (momenteel) heel schaarse vrije tijd op. Research doende en internet afschuimend (nominalisering hurray!) ben ik op een aantal parels gestoten. En parels, die behoren toe aan de zwijnen. Geniet ervan.

Het eerste nummer vond ik al zoekend naar een videoclip van Yaz Gazeteci van Selda (het gaat om een cover van dit geniale nummer). Ladies & gentlemen, Derdiyoklar!



Next in line is de Bendaly Family uit Koeweit, en het is een specialleke. Do you love me, een oosterse mix van pathetiek en zomerse sixtiespop in een videoclip die zo fout is dat het fantastisch wordt.



De overgrote meerderheid van de mensheid zal waarschijnlijk zeggen dat ze Najat Aatabou niet kennen. Tot ze dit (klik!) horen. Mevrouw Aatabou wordt ondertussen slapend rijk, aangezien de bros in eerste instantie vergeten waren te vragen of ze haar nummer mochten samplen. (Sorry dat ik voor één keer inconsequent met videoplayers omspring, maar deze footage is te mooi om ze niet te posten.)



En hup, afsluiten doen we met de legendarische Omar Souleyman. In een niet zo ver verleden was de Syriër nog in Hasselt te bewonderen (beleven is misschien een betere woordkeuze). Huuuuuuuuuuuppaaaa, cultuurclash.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten